Czy przedsiębiorca powinien posiadać podpis kwalifikowany?

Czy przedsiębiorca powinien posiadać podpis kwalifikowany?

Wielu przedsiębiorców prowadzących swój biznes zastanawia się nad koniecznością założenia podpisu kwalifikowanego. Czy warto zdecydować się na e-podpis z certyfikatem?

W wielu sytuacjach przedsiębiorcy mają możliwość potwierdzenia tożsamości za pomocą profilu zaufanego:
– ZUS
– US
– wniosek o wydanie dowodu osobistego
– uzyskanie aktu stanu cywilnego
– sprawdzenie ilości punktów karnych
– zgłoszenie urodzenia dziecka
– korzystanie z IKP
– zarejestrowanie lub wznowienie działalności gospodarczej

Czy podpis kwalifikowany jest korzystny dla osób prowadzących firmę?
Warto zaznaczyć, że podpis elektroniczny z certyfikatem posiada znacznie szersze pole zastosowań, które pozwalają przedsiębiorcom sprawnie załatwiać sprawy biznesowe. Podpis elektroniczny umożliwia cyfrowe podpisywanie dokumentów – wywołuje takie same skutki prawne jak podpis złożony odręcznie.

Posiadając podpis elektroniczny mamy możliwość:
– zawierania umów na odległość
– podjęcia udziału w przetargach/zamówieniach publicznych
– wystawiania i podpisywania faktur
– złożenia sprawozdania finansowego
– składania dokumentów do GIODO, CEIDG, KRS, urzędów patentowych

Podpis elektroniczny z certyfikatem to wygodne rozwiązanie dla osób prowadzących firmę.